Kiseki

Interceptor Audio er importør og distributør af Kiseki pick-up's.

 

Kiseki er et velkendt medlem af HiFi- entusiastspheren. De er håndlavede små ædelstene af vellyd, og skal simpelthen opleves før man forstår hvad en supededikeret og dygtig pickupsmed kan byde ind med på high-end scenen. 

Oprindelse: Holland

Anmeldelser

Læs Mikkel Giges anmeldelse af Kiseki Blue N.S. på hifi4all.dk

 

Læs Jeff Dorgays anmeldelse af Kiseki Blue N.S. på TONEAUDIO (PDF - læs side 122)

 

Læs René van Es' anmeldelse af Kiseki Blue N.S. på The Ear

 

Læs Robert H. Levis anmeldelse af Kiseki Blue N.S. på Positive-Feedback

 

Genintroduktionen

 

Tilbagevendende har mange forskellige mennesker - distributører, forhandlere, kunder - bedt Herman van den Dungen om at genoplive projektet, og indtil for nylig var Herman i tvivl om han skulle gøre det eller ej – eller måske rettere - om han kunne gøre det eller ej. Døgnet har jo kun 24 timer.

Liseki Blue NS

Men for nylig på en søndag lavede Herman nogle eksperimenter. Han ønskede at lave en digital kopi af nogle LP'er. Faktisk var han nødt til at samle en pladespiller igen, installere en arm og en pick-up. Herman kiggede rundt og blev fristet til at installere et luftleje, men han vidste, at det ville tage dage, uger, måneder at få det til at fungere perfekt. Og sandsynligvis ville han give op, før det var klar. Så det var hans Oracle med Kiseki Gold tonearm, der fik en helt ny pickup, han havde i en skuffe ... en Koetsu Black.

Liseki Blue NS

For at gøre en lang historie kort, huskede Herman vældigt godt, det var en "mørkt" lydende pickup, men denne var super mørk, alt for mørk til at kunne generere et for Herman passende musikalsk "lys", så efter en uge gav han mere eller mindre op og sagde til sit team "Jeg ville ønske, at jeg stadig havde en Kiseki". Og nogen huskede ... der var en tilbage, aldrig brugt i en forseglet trækasse.

Herman installerede Kiseki’en, spillede en plade og musikken levede. Den gav ham det "lys" han manglede. Efter nogle dage var den lidt mere glat, men stadig lys, delikat, åben, levende. Og det fik ham til at tænke "vi skal gøre det igen". Hvorfor ikke lave en ny start ... "Atara shii kadode" med sit lille mirakel, hans Kiseki.

Liseki Blue NOS

Herefter gik tingene hurtigt. Alt papirarbejdet, dele blev indsamlet, og han fandt sig selv sidde en hel nat ved køkkenbordet for at vælge dele, rette nogle skæve navneplader ud med kagerullen(!) Osv. Osv. Da han havde dannet sig et overblik, vidste han, at han kunne lave 105 nye Kiseki Blue NOS pick-upper. Han fandt sin Fokadu igen (eller var det en Fukada?) og snart havde han 2 prøver (2 forskellige styli) og efter at have valgt, begyndte produktionen af ​​100 stykker. 30 stykker modtaget, 20 på vej og herefter yderligere 50. Efter dem begynder den "normale" produktion af Kiseki Blue N.S. (New Style). Den har samme konstruktion og kvalitet, men er bygget i et mindre hus - en slags blanding af en Kiseki med hus fra af ​​hans andet pickupmærke MillTek.

Liseki Blue NOS

I mellemtiden har Herman fået styr på de resterende dele til PurpleHeart-pickupperne, BlackHeart-pickupperne, Agate-pickupperne, så hvis verden stadig har brug for sådanne "små mirakler", følger de senere. Herman arbejder også på en Kiseki forforstærker - i dette design ønsker han at kombinere det bedste analog med det bedste af digitale.

Hvordan, hvad og hvorfor ... Det vil Herman gerne fortælle dig om senere ...

Herman van den Dungen

 

Hvis der nogensinde var dannet en "High Fidelity Hall of Fame", ville Herman van den Dungen være et certificeret medlem. Hi-Fi News' Ken Kessler kaldte ham "... det nærmeste, hi-fi-branchen er kommet til at skabe sin egen Keith Richards", et vidnesbyrd for både hans evner og anciennitet.

Hans vej til en sådan bedrift blev kortlagt, da den unde Van den Dungen begyndte at forsøge at reparere radioer, pladespillere og optagere; noget der for alvor dannede momentum, da den 25-årige Van den Dungen åbnede sin eget high-end importselskab; rejste sig fuldværdigt ved dannelsen af ​​Kiseki og Milltek; og klatrede mod toppen ved introduktionen af først AH! og derefter PrimaLuna og Mystère samt - igen - Kiseki.

Herman bidrager nu – i 2017 – med mere end 40 års high-end erfaring til sine nuværende lydprojekter. Gennem sin lydkarriere har den hollandske fødte distributør og producent lagt vægt på to nøgleelementer: At tilbyde et overkommeligt og pålideligt produkt, med et overraskende højt pris-/kvalitetsforhold – og i det sjældne tilfælde en kunde skulle få problemer - en hurtig og effektiv eftersalgsservice.

Som uddannet skolelærer i 1972, tilbragte Van den Dungen syv år som fuldtidslærer, samtidig med at han siden 1975, i sin fritid, administrerede - Durob Audio BV, en af ​​de allerførste high-end importvirksomheder i BeNelux. Flere år senere åbnede han fem butikker, hvor han hædrede flere væsentlige kunderelaterede principper. Han udviklede også en stor evne til at mærke behovene på markedet og hvordan man bedst kunne udfylde dem.

I nogle tilfælde valgte Herman at markedsføre et eksisterende produkt. Mens han på andre tidspunkter så et udækket behov, i hvilke tilfælde Herman og hans team skabte og/eller fremstillede et produkt – altid ud fra disse nøgleprincipper: kvalitet, overkommelighed og pålidelighed. Det var de tidligere erfaringer, der forberedte ham først til AH! Njoe Tjoeb CD-afspilleren og nu, PrimaLuna, Mystère og – som nævnt - igen Kiseki.

I begyndelsen af ​​2000'erne spottede Van den Dungen en stigende interesse for prismæssigt overkommeligt rørudstyr, men de eksisterende produkter led ofte af pålidelighedsproblemer, så kunderne til nyt hi-fi tøvede med at købe rør. Den nu 50+ årige iværksætter ønskede at tiltrække potentielle kunder med et produkt, som også ville stimulere det europæiske marked.

I 2003 samlede han et team for at skabe PrimaLuna ProLogue-linjen, der ville fylde behovet, og i løbet af nogle måneder havde de skabt et højkvalitets produkt med høj pålidelighed. Men for at gøre det prismæssigt overkommeligt kunne det kun fremstilles uden for Europa – nærmere betegnet i Kina. Herman undersøgte og forhandlede i flere måneder før han havde udpeget de rigtige producenter. Selv om de kræver konstant tilsyn, har resultaterne langt overskredet forventningerne. PrimaLuna og Mystère-komponenterne har en nærmest uendeligt lav fejlfrekvens på kun en halv(!) procent - hvilket gør det mere pålidelig end transistoriseret udstyr. I PrimaLuna og Mystère har Van den Dungen markedsført rørets herlighed i et højkvalitets, prismæssigt overkommeligt og yderst pålideligt produkt. Derudover har Van den Dungens team udviklet flere innovative løsninger som Adaptive Auto Bias kredsløb, en rørbaseret clock (til D/A konvertere) og flere add-on beskyttelseskredsløb.

 

Nu i 2017 består PrimaLuna ikke kun den oprindelige ProLogue-serie, men er også kendt for ProLogue Classic-serien, ProLogue Premium Series, DiaLogue Series og senest ​​DiaLogue Premium Series.

Læs videre om Kiseki.

Kontortid

Mandag til fredag

09.00 - 16.00

 

Adresse

Rypevang 4
3450 Allerød


info@interceptor.dk

+45 26 20 79 79

 

CVR/VAT: DK 34 48 71 46

  • Facebook Social Icon
Her bor vi

© 2013 by Interceptor Audio Nordic